Acció formativa del BAF
Competències socioemocionals del joc
Àmbit promotor de la formació:
Oficina del Pla Jove
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
16.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 8
| Òptim  
12
| Màxim  
16
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

⦁ Facilitar eines als professionals per tal que puguin ajudar als i les joves a gestionar les emocions i aprendre a relacionar-se de manera positiva amb ellls mateixos i amb els altres.
⦁ Facilitar eines per a fomentar el desenvolupament integral dels i les joves mitjançant el joc.
⦁ Desenvolupar la capacitat d’observació dels professionals per ajudar a identificar les emocions, habilitats socials i necessitats dels joves durant el joc.
⦁ Adquirir habilitats per intervenir en situacions de conflicte que puguin sortir durant el joc.
⦁ Afavorir el vincle amb els i les joves.
⦁ Emfatitzar la connexió entre les competències socioemocionals i la millora de la convivència.

Continguts
Introducció
• Relacionant teories: Taxonomia de Bloom i Piràmide d’aprenentatge de Cody Blair.
• Les competències socioemocionals:
-Habilitats de relació
-Consciència social
-Autoregulació
-Presa de decisions responsables
-Autoconsciència
-Educació sexoafectiva
• Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ):
-La importància d’emocionar per aconseguir l’aprenentatge.
-Propostes de com treballar les emocions mitjançant els jocs.
Metodologia d'impartició
Breu introducció teòrica i experiència pràctica. A cada sessió es proposaran diversos jocs adequats a les competències socioemocionals a treballar; Després de l’activitat pràctica, es dedicarà un temps a compartir la experiència, detectar quines emocions han sorgit i quin aprenentatge s’ha fet: Reflexió i discussió.
Aplicació pràctica: Transferència d’habilitats socioemocionals treballades durant la sessió a situacions de la vida real.
Metodologia d'avaluació
Dinàmica grupal participativa sobre com abordar aquest tema a partir de propostes lúdiques. Cal assistir al 100% de les sessions.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves