Comprensió interpersonal
4 recursos i/o accions formatives relacionades
- Millorar l'auto-comunicació i la comunicació amb els altres.
- Descobrir la comunicació constructiva i empàtica, i la seva pràctica en el desenvolupament del lloc de feina que s’ocupa.
- Potenciar l'assertivitat i l’empatia. Reconèixer quins són els sentiments dels altres i les seves necessitats. Reconèixer i explorar quins són els nostres judicis.
- Prevenir conflictes i/o situacions violentes.
- Desenvolupar l'escolta activa per interpretar els senyals de comunicació no verbal, dominant la mirada.
Adquirir competències i eines de gestió emocional específiques per als professionals dels cossos de seguretat.
Diferenciar els efectes de les crisis en funció del moment: previs, durant i posteriors a la intervenció.
Identificar els elements comuns de les crisis i aprofitar-los per a incrementar la satisfacció del professional.
Incrementar la percepció de competència pel que fa a seguretat, protecció i autocontrol
-Reconèixer el nostre estil comunicatiu quan gestionem interaccions personals
-Conèixer l'estil assertiu
-Conèixer tècniques assertives
-Gestionar converses quan no es donen des de l'assertivitat
- Prendre consciència dels elements que intervenen en la comunicació.
- Conèixer i practicar tècniques d’escolta activa.
- Aprendre eines d’empatia i autoempatia basades en l’escolta activa.