Acció formativa del BAF
Com editar el portal de transparència local
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet d'Innovació Digital
Requisits:
- S'adreça a personal que fa l'actualització de la informació de transparència en el portal de transparència ofert pel Consorci AOC.
- Tots els assistents han de disposar de credencials per accedir al portal de transparència de la seva organització.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:

• Identificar la informació objecte de transparència activa.
• Conèixer les funcions bàsiques de l'edició del portal de transparència de l'AOC.
• Conèixer els recursos disponibles per a la seva actualització.
• Conèixer eines i recursos per transformar la informació administrativa en informació propera al ciutadà.

Continguts
1. Principis per a la publicació d'informació de transparència.
- Principis bàsics
- Recursos gratuïts.

2. El portal de transparència de l'AOC.
- Estructura.
- Tipus d'ítems
- Aspectes bàsics d'edició.
- Recursos disponibles.
- Bones pràctiques.
- Els ítems automàtics.
- Els ítems manuals que es poden extreure de SICALWIN.
- Els ítems que es poden extreure del gestor d'expedients.

3. Pràctiques d'edició.

4. Pràctiques de creació de continguts pensats per al ciutadà.
Metodologia d'impartició
• L’acció formativa planteja als participants l'escolta activa i col·laborativa, empatitzant per conèixer les inquietuds i dubtes.
S’inicia amb breu qüestionari previ sobre el grau de maduresa de l’ens local i expectatives.
• Combina aspectes teòrics i pràctics, com la creació d’indicadors i ítems en línia. Ús d’exemples de portals de transparència municipals de petits i mitjans ajuntaments.
Metodologia d'avaluació
L'assistència i la participació en les sessions és obligatòria per obtenir l'acreditació de l'acció formativa.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Gestió de processos i e-administració
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Gestió de processos i e-administració