Eficiència energètica aplicada al manteniment d'edificis municipals

Àmbit promotor de formació
Gerència de Serveis de Medi Ambient
Requisits
Personal de manteniment d'oficis i encarregats.El curs es podrà oferir indistintament en línia o presencial, segons ho requereixin les condicions. Serà un curs descentralitzat sota demanda.
Nombre de participants:
Mínim
Òptim
Màxim
Canal
Videoformació amb aula virtual
Durada:
Treball en línia
Modalitat
curs

Programa, avaluació i acreditació

- Introducció. Manteniment. Eficiència. - Instal·lacions elèctriques i d’il·luminació.- Instal·lacions tèrmiques, de calefacció, climatització i d’aigua calenta sanitària (ACS).- Visita a equipament municipal amb instal·lacions de calefacció, climatització i aigua calenta sanitària amb energies renovables.

Aquesta acció formativa s'alinea amb els següents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): 9. Indústria, innovació i infraestructures, 11. Ciutats i comunitats sostenibles i 13. Acció climàtica.- Entendre el manteniment i la seva influència en el correcte funcionament de les instal·lacions.- Saber què és l’eficiència energètica i com s’aplica a les instal·lacions dels edificis.- Analitzar la distribució dels consums energètics als edificis municipals. - Aprendre a monitoritzar i fer el seguiment dels nostres consums energètics. - Conèixer els aspectes que influeixen en el rendiment de les instal·lacions elèctriques i d’il·luminació, i com millorar la seva eficiència.- Conèixer les instal·lacions tèrmiques i de clima per tal de poder implementar les accions i criteris de manteniment encaminats al bon funcionament de la instal·lació i la millora de la seva eficiència energètica.- Implementar les accions i criteris de manteniment encaminats al bon funcionament de la instal·lació i la millora de la seva eficiència energètica.- Aplicar els coneixements adquirits a un edifici municipal.

Assistència
La metodologia d'avaluació serà l'assistència
Certificat d’assistència

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència