- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
. Reflexionar entorn als conceptes de diversitats, perspectiva interseccional i implicacions per a la participació. Analitzar i posar en context: diferents eixos de diversitat i com es combinen implicacions per a la participació a nivell ciutadà. Reflexionar respecte a aspectes bàsics de les necessitats en la pràctica tècnica quotidiana. . S’analitzaran i posaran en context:• factors a considerar per a fer real la participació inclusiva.• estratègies i eines per assolir una mirada i una pràctica inclusiva de la participació. . Analitzar de forma pràctica els reptes, eines i estratègies per a la participació inclusiva (I) -Construir un inici de caixa d’eines per a atendre a eixos de diversitat concrets . Reflexionar entorn als factors d’exclusió i factors d’inclusió en el context actual * Diversitat cultural (persones migrades i/o racialitzades) * Diversitat de gènere . Analitzar de forma pràctica els reptes, eines i estratègies per a la participació inclusiva (II) . Construir un inici de caixa d’eines per a atendre a eixos de diversitat concrets10. Reflexionar entorn als factors d’exclusió i factors d’inclusió en el context actual:• Diversitat funcional• Neurodivergència (salut mental)• Diversitat d’edat (joves, gent gran) . Realitzar una aproximació aplicada a una eina concreta de perspectiva interseccional.. Aplicar conceptes de les sessions anteriors a casos i exemples de la realitat de cada municipi/ tècnic-a
• Aspectes bàsics de la perspectiva interseccional.
• La ciutadania diversa des de diferents mirades.
• Implicacions de la diversitat interseccional en la participació.
• Recull d’aspectes i necessitats des de la pràctica quotidiana municipal. La pràctica des de diferents àmbits d’aplicació.
• Representativitat i diversificació: qui participa/fa ús dels serveis i qui no?
• Formats formals i informals i propostes programàtiques: quines són les nostres propostes a la participació?
• Dinamització i facilitació: com les estem duent a terme? Garantim la representativitat?
• Comunicació i compromís participatiu: accessibilitat, representativitat, etc.
• Barreres (arquitectòniques, de tempos, comunicatives...).
• Què entenem per diversitat cultural (persones migrades i/o racialitzades) i diversitat de gènere. Conceptes genèrics i visió crítica.
• Barreres i estratègies per a la participació representativa des d’aquests dos eixos i discriminacions combinades.
• Què entenem per diversitat funcional, neurodivergència i diversitat d’edat? Conceptes genèrics i visió crítica.
• Barreres i estratègies per a la participació representativa des d’aquest eixos i discriminacions combinades.
• La checklist amb perspectiva interseccional: una eina tècnica per a projectes de participació.• Exemples exitosos de participació inclusiva a nivell municipal.
• Treball sobre casos pràctics. Taller aplicat a la realitat de cada municipi participant.
S’alternaran: classes magistrals, exercicis pràctics, visionat de materials audiovisuals i debats.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat | Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic participació ciutadana | Programes de foment de la participació ciutadana |