Acció formativa del BAF
Elaboració de documents administratius i comunicatius inclusius
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
16.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Identificar/detectar el sexisme i les discriminacions en el llenguatge.
· Conèixer alternatives, eines i estratègies per elaborar textos i documents administratius i comunicatius inclusius i no-discriminatoris
· Aprendre a fer un ús no sexista ni discriminatori del llenguatge en els documents institucionals i administratius, i en els escrits de comunicació (interna i externa).
· Adaptar una guia de llenguatge inclusiu a la pròpia mirada i necessitats de l'Ajuntament

Continguts
1. El llenguatge inclusiu i no-discriminatori com a llenguatge oficial

2. Aplicació del llenguatge inclusiu i no-discriminatori en els documents interns de l'administració local

3. Aplicació del llenguatge inclusiu i no-discriminatori en els documents externs i comunicatius de l'administració local

4. Eines pràctiques per redactar documents amb llenguatge no sexista ni discriminatori.
Metodologia d'impartició
Combinació d'explicacions teòriques, dinàmiques participatives i anàlisi d'exemples, amb espais de treball dins de les sessions formatives per a adaptar una guia base a les necessitats de l'Ajuntament . Les persones assistents hauran de fer sessions de treball internes addicionals entre sessions per anar configurant la pròpia Guia de llenguatge inclusiu de l'ens local.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Programes d'igualtat de gènere