Els ambients de lliure circulació a l es escoles bressol
Els ambients de lliure circulació a l es escoles bressol
Programa, avaluació i acreditació
- Les actituds i els tipus d’intervenció de l’educador/a: Presencia, observació, escolta, empatia, no judici, resolució creativa, límits.
- Observar, reconèixer i entrar en contacte amb el propi estil d’acompanyament i conèixer d’altres. Prendre consciència de les facilitats i les dificultats.
- L’observació com a eina avaluadora en els ambients de lliure circulació.
- L’acompanyament dels aprenentatges emocionals i afectius, motrius, socials i cognitius. Aprenentatge autònom en els ambients de lliure circulació.
- La importància del joc i de la vivència de l'experiència com a base de l’aprenentatge.
- El procés creatiu en el desenvolupament dels aprenentatges.
- La importància de la coherència entre la proposta pedagògica i l’estructuració dels diferents espais i ambients de lliure circulació.
- Criteris a tenir en compte pea la preparació i organització dels ambients de lliure circulació d’interior i d’exterior; la construcció prèvia i l’ús posterior. Normes i límits.
- Tipus d’activitats i propostes preparades per als ambients: dirigides, programades, espontànies, autònomes...
-Tipus de material estructurat i no estructurat adient per a la preparació dels ambients.
- Conèixer les bases teòriques que sustenten la proposta de treball per ambients de lliure circulació en les escoles bressol.
- Aprofundir en el rol de l’educador/a i en els diferents estils d’acompanyament, vinculats a la proposta per ambients.
- Reflexionar sobre com acompanyar els aprenentatges emocionals i afectius, motrius, socials i cognitius, en el context dels ambients de lliure circulació.
- Conèixer la importància d’afavorir el procés creatiu, l’ autonomia i l’exploració, en el desenvolupament general dels aprenentatges, quan es treballa la proposta per ambients.
- Conèixer i reflexionar sobre les diferents tipologies i temàtiques dels ambients de lliure circulació a l’escola bressol; ambients d’interior i ambients d’exterior.
- Conèixer noves propostes de materials estructurats i no estructurats vinculats a la preparació dels ambients.
- Conèixer i reflexionar com avaluar els processos d’aprenentatge de la proposta per ambients.
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Educador escola bressol | Habilitats docents a l'aula |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Mestre escola bressol | Habilitats docents a l'aula |