Estrès, cervell i benestar: eines per al treball social des de la neurociència

Acció formativa

Estrès, cervell i benestar: eines per al treball social des de la neurociència

Àmbit promotor de formació
Gerència de Serveis de Benestar Social
Nombre de participants:
Mínim
15
Òptim
20
Màxim
22
Canal
Presencial
Durada:
20,0 h
Presencial
20,0 h
Videoformació
0,0 h
Treball en línia
0,0 h
Modalitat
curs

Programa, avaluació i acreditació

­Què és l’estrès? Característiques i manifestacions de la resposta d’estrès.­Cervell i resposta d’estrès.­Identificació dels principals estressors i situacions crítiques.­Eines d’afrontament, empatia i cognició social.­Activar la resposta fisiològica de relaxació: Tècniques d’autoregulació i mindfulness.­Tècniques per afavorir la creativitat i la flexibilitat cognitiva.­Control d’expectatives i creences irracionals.­Cuidem el cervell: Exercici físic i alimentació neurosaludable.

­ Aprendre a identificar la pròpia resposta d’estrès.­ Aprendre a detectar les situacions a les quals responem amb estrès.­ Comprendre la base neurobiològica de la resposta d’estrès.­ Aprendre tècniques per afrontar situacions de tensió.­ Aprendre a viure amb major benestar i qualitat de vida.

­Es combinaran diferents metodologies:•Exposició de continguts•Dinàmiques de grup•Aprenentatge vivencial•Activitats d’aula•Visualització de vídeos
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials