Acció formativa del BAF
Habilitats de secretaria de direcció
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Persones que s'acaben d'incorporar a llocs de treball corresponents a secretaria de direcció/alt càrrec.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
14.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Identificar allò que s'espera de la seva posició com a personal de suport departamental i/o directiu dins l'organigrama.
· Reconèixer que són imatge de l'entitat i del directiu i identificar l'aportació de valor que la seva posició dóna al departament. Habilitats relacionals i professionals necessàries segons els diversos interlocutors.
· Distingir les tècniques de comunicació i identificar les accions que s¿ adeqüin a cadascun d'aquests interlocutors i al mitjà de comunicació.

Continguts
· Aspectes i situació del personal de secretaria dins l'Administració.
· Evolució i habilitats del perfil.
· Tècniques de secretariat (I): Gestió del temps. Les tasques diàries. Urgència i importància. L'agenda. El despatx diari amb el cap.
· Tècniques de secretariat (II): La comunicació escrita. Redacció efectiva d'escrits professionals. Errors més freqüents en la comunicació escrita.
· Tècniques de secretariat (III): L'atenció telefònica. Emissió, recepció i filtració de trucades. Errors més freqüents en l'atenció telefònica.
· Tècniques de secretariat (IV): La recepció de visites. Normes bàsiques de recepció. Retards i la gestió de les esperes.
· Tècniques de secretariat (V): La gestió de reunions i l'organització d'actes. El paper del personal de secretaria a les reunions. Com interrompre una reunió.
Metodologia d'impartició
S'iniciarà el curs una setmana abans de la primera sessió presencial amb una activitat de detecció que es farà arribar als participants mitjançant l'aula virtual per tal de reflexionar sobre el propi perfil i la pròpia feina. Entre sessions es podrà suggerir lectures addicionals, reflexions a títol individual que després es posaran en comú, etc., per a facilitar la interiorització dels conceptes del curs i facilitar l'aplicabilitat en el lloc de treball.
Metodologia d'avaluació
Estan previstes dues hores en activitats no presencials (projectes, treball autònom, en grups, pràctiques al lloc de treball, etc.) sobre situacions de treball dels propis participants que es desenvolupen a l'aula virtual.