L'entrevista motivacional a serveis socials: un procés per la transformació personal

Acció formativa

L'entrevista motivacional a serveis socials: un procés per la transformació personal

Àmbit promotor de formació
Gerència de Serveis de Benestar Social
Nombre de participants:
Mínim
15
Òptim
20
Màxim
20
Canal
Presencial
Durada:
20,0 h
Presencial
20,0 h
Videoformació
0,0 h
Treball en línia
0,0 h
Modalitat
curs

Programa, avaluació i acreditació

• La motivació per al canvi des de les intervencions tradicionals i des de l’entrevista motivacional.• La teoria transteòrica del canvi J.O.Prochaska i C.D.Di Clemente.• La motivació com a probabilitat i els abordatges motivacionals efectius.• Els cinc principis bàsics de les entrevistes motivacionals.• Metodologies emergents, coaching ontològic i tècniques gestàltiques.• La primera entrevista (Fase 1).-Els paranys més habituals a evitar.-Les estratègies d’obertura.-Preguntes obertes.-Escolta reflexiva.-Afirmar i donar suport.-Resumir.-Generar frases automotivacionals.• Incrementant la motivació pel canvi (Fase 2).-Com reconèixer la disposició per a canviar.-Errors comuns.-Ús de la recapitulació.-Ús de les preguntes claus.-Informar i donar consell.-La negociació d’un pla.-El compromís• Situacions difíde la resistència.-Usuaris no voluntaris.-Usuaris que no admeten responsabilitat sobre els seus actes.-Els usuaris manipulatius.-Maneig de les emocions intenses.

• Conèixer els conceptes i les tècniques més rellevants derivades de l’enfocament de l’entrevista motivacional per a la transformació.• Capacitar els professionals en la interacció amb els usuari per tal que treballin en l’increment de la motivació per al canvi d’hàbits i actituds no adequades. • Capacitar els professionals per generar i mantenir els canvi amb la persona mitjançant l’aplicació d’habilitats motivacionals.

Curs de metodologia eminentment pràctica i vivencial. Es treballaran casos pràctics i amb les capacitats apreses.
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials