Orientació en les transicions educatives
Programa, avaluació i acreditació
• Context local. Conceptes d’orientació. Estratègies locals d’orientació en les transicions educatives.
• El model de ciutats que orienta.
• Paràmetres i percepcions.
• Accions d’orientació educativa a nivell municipal. Eines i instruments d’orientació. Serveis i recursos d’orientació i mecanismes de coordinació entre els serveis municipals i amb els actors del territori.
• El model de ciutats que orienta.
• Paràmetres i percepcions.
• Accions d’orientació educativa a nivell municipal. Eines i instruments d’orientació. Serveis i recursos d’orientació i mecanismes de coordinació entre els serveis municipals i amb els actors del territori.
• Sensibilitzar sobre la rellevància de desenvolupar polítiques locals d’orientació educativa per donar suport a les trajectòries i transicions educatives emmarcades en una estratègia de lluita contra l’abandonament escolar prematur i de promoció de la formació al llarg de la vida.
• Fomentar el disseny de serveis i recursos d’orientació educativa en el marc d’una estratègia local conjunta d’orientació, en coordinació amb els diversos actors del territori.
Es combinaran exposicions tèoriques amb activitats pràctiques a l'aula i amb debats i intercanvi d'opinions.
Assistència
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Desenvolupament de l'educació local |