Acció formativa del BAF
Transparència real: comunicació i bona governança
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet de Premsa i Comunicació
Requisits:
· Personal adscrit als serveis de comunicació, premsa o xarxes socials així com tècnics de comunicació dels ens local.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
6.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Més enllà de complir amb els requeriments de la llei, la transparència exigeix una sèrie de consideracions i pràctiques perquè sigui realment efectiva com, per exemple, la qualitat informativa, la llegibilitat, la comprensió, la participació, etc. En aquest curs entrarem en aquest tractament de la informació pública per comunicar de manera transparent.

Continguts
1. El principi de la transparència.
2. La transparència: context i marc normatc
3. El dret a l'accés de la informació pública.
4. Publicitat activa: la transparència des del punt de vista de l'Administració.
5. Més enllà del portal de transparència: Què vol dir ser transparent?
6. Trobar, entendre i participar: Comunicació per a una transparència real.
7. Conclusions: Com incorporar la mirada de la ciutadania?
Metodologia d'impartició
Es combina l'exposició dels continguts amb algunes dinàmiques, exercicis pràctics i exemples relacionats amb el temari.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Comunicació estratègica