Acció formativa del BAF
Aspectes bàsics de procediment administratiu per al personal directiu i comandaments
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis Jurídics
Requisits:
· Ser personal directiu o comandament.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Sessió de formació
Canal:
Videoformació
Durada:
6.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Adquirir les nocions bàsiques de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques i identificar els diferents elements, l'estructura i els processos bàsics del procediment administratiu i contextualitzar-lo dins del treball administratiu que es porta a terme a l'administració local.

Continguts
1. Introducció a la Llei 39/2015 i al concepte d'interessat . Regulació de l'activitat de les administracions públiques. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: consideracions generals: estructura, objecte i àmbit d'aplicació, règim transitori, derogatori i entrada en vigor. Els interessats en els procediments administratius. La representació presencial i electrònica.
2. Els drets dels ciutadans i les seves relacions amb l'administració. La ciutadania i els seus drets. La llengua en les relacions entre administració i ciutadania. Les oficines d'assistència en matèria de registres, el registre d'apoderament electrònic i el registre electrònic. La presentació de còpies i documents originals. La digitalització de documentació. Identificació i signatura electrònica. L'arxiu electrònic. L'expedient administratiu electrònic.
3. El procediment administratiu: principis, fases i procediment simplificat . El procediment administratiu comú: principis generals. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Resolució. El procediment administratiu simplificat: Tramitació simplificada del procediment. Requisits. Terminis. El procediment simplificat a l'àmbit sancionador i de responsabilitat patrimonial.
Metodologia d'impartició
Es consultarà als alumnes sobre les seves tasques i les àrees en què treballen, per adequar el nivell dels continguts.Les sessions es desenvoluparan a través d'una classe expositiva on s' incentivarà a l'alumne a participar a través d'exemples pràctics i resolució de dubtes.
Metodologia d'avaluació
100% assistència