Acció formativa del BAF
Claus per a l'organització i gestió integral d'una fira
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
Personal directiu, tècnic i electe d'ens locals de la província de Barcelona relacionades amb l'organització i gestió d'una fira o que tinguin interès en aquesta matèria i personal tècnic de la Gerència de Serveis de Comerç_ Cal donar-se d'alta a la plataforma Copèrnic: https://fefic.auth.copernic.tech/login
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Oferir a les persones participants una formació professional en l'àmbit de l'organització i la gestió integral d'una fira.
· Facilitar els coneixements teòrics i pràctics que permetin plantejar i dur a terme un projecte firal amb garanties d'èxit.

Continguts
SESSIÓ 1. INTRODUCCIÓ AL MÓN FIRAL (Durada: 1,5 h):
· Conceptes i classificació dels esdeveniments firals, Gestió pública vs. gestió privada o per encàrrec, Marc normatiu, econòmic i institucional, El sector firal a Catalunya: Situació actual i Perspectives de futur.
SESSIÓ 2. L'ORGANITZACIÓ D'UN ESDEVENIMENT FIRAL (2,5 h):
· Disseny de l'esdeveniment firal, Objectius estratègics i operatius d'un esdeveniment firal, Projecte firal, Punts clau en la gestió d'esdeveniments firals, Estudis d'impacte socioeconòmic de fires.
SESSIÓ 3. L'ESPAI FIRAL ( 2,5 h):
· El plànol de la fira, la logística, Mesures de seguretat i Pla de contingència en el sector firal (COVID-19); L'espai firal, l'experiència com a visitant.
SESSIÓ 4. EL PROCÉS DE COMERCIALITZACIÓ (2,5 h):
· Gestió de la contractació d'expositors en les fires locals, L'acció comercial, La gestió dels patrocinis, mecenatges i col·laboracions, Fases de la contractació dels expositors.
SESSIÓ 5. CONTROL ADMINISTRATIU I FINANCER D'UNA FIRA (2,5 h):
· Nocions bàsiques per saber gestionar econòmicament una fira, Models de gestió del pressupost de despeses d'un esdeveniment firal, Fonts de finançament de les entitats i activitats firals, Sostenibilitat econòmica d'una fira.
SESSIÓ 6. LA COMUNICACIÓ D'UN ESDEVENIMENT FIRAL (2 h):
· El Pla de comunicació integral, La transformació digital d'una fira: canals de comunicació.
SESSIÓ 7. LA QUALITAT FIRAL (2,5 h):
· Aspectes clau a considerar, Criteris de gestió mediambiental d'una fira, Els serveis als expositors i als visitants, La dinamització i la programació cultural, Enquestes de satisfacció i indicadors firals de valoració d'una fira.
SESSIÓ 8. CREACIÓ D'UN PROJECTE FIRAL (4 h):
· Exercici col·lectiu (per equips) per plantejar i donar sortida a un projecte firal; Retorn en comú a les persones participants i els docents del curs.
Metodologia d'impartició
Metodologia teòrico-pràctica basada en l'exposició de conceptes i aportacions teòriques i l'anàlisi de casos pràctics i exemples reals.
- Ponències proactives de diverses persones expertes de l'àmbit firal, amb debat, resolució de preguntes, aclariment de dubtes, reflexions obertes sobre els aspectes clau de l'organització i gestió d'una fira, i exercicis pràctics per part de les persones participants, per tal d'assimilar els continguts.
Metodologia d'avaluació
· Acreditació per part de les persones participants a l'acció formativa, amb una assistència al 100% de les hores de formació i aprofitament.
· S'avaluarà per la participació i resolució d'exercicis pràctics per part de les persones participants a la comunitat creada durant el curs a la plataforma Copernic de la Federació de Fires de Catalunya (FEFIC).
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació, organització i dinamització de les fires locals