Acció formativa del BAF
Com ser educadora d'escola bressol: competències, intel·ligència emocional i conducta assertiva
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Va adreçat a tot el claustre d'educadores d'una escola bressol municipal. Ser mestre o educador/a d'escola bressol municipal.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
18.00 h
| Presencial   18.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Definir i situar el rol professional de l'educadora i de l'educador en el marc de l'escola bressol.
· Analitzar i entrenar les competències professionals de l'educadora i de l'educador de l'escola bressol.
· Desenvolupar la intel·ligència emocional d'aquests professionals.
· Conèixer i entrenar-se en el model de conducta assertiva.

Continguts
· El rol professional de l'educadora i de l'educador de l'escola bressol.
· Les competències de l'educadora i de l'educador d'escola bressol.
· Introducció a la intel·ligència emocional i la seva aplicació a l'escola bressol.
· L'assertivitat, recurs per a desenvolupar la intel·ligència emocional.
Metodologia d'impartició
El taller segueix una dinàmica totalment activa i participativa. Es parteix de les experiències i coneixements previs dels participants i a partir d'aquí s'amplien el seus coneixements amb les aportacions pròpies del curs. Potencia també el coaprenentatge entre els participants, aprofitant l'estructura presencial per crear espais de diàleg i intercanvi.
Totes les aportacions teòriques i de contingut parteixen d'una experiència o activitat prèvia de tipus vivencial que reforça l'aprenentatge. Aquestes activitats vivencials són debats, treball en petits grups, role playing, dinàmiques de grup, jocs, simulacions, tests, tècniques creatives i similars.
La metodologia es basa en què el centre de l'acció formativa són els participants i que en el procés formatiu són importants els tres sabers: saber, saber fer i saber ser. Es posa èmfasi especialment en la transferència dels temes del curs a l'àmbit professional.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un faig constar d'assistència a aquells participants que hagin acreditat el 100% de les hores.