Acció formativa del BAF
Eines 2.0 per al treball en equip i la dinamització de grups per a professionals d'àmbit social
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
· No fan falta requisits ni coneixements previs.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
20.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Aplicar tècniques i dinàmiques per fomentar la participació en xarxa de manera efectiva.
· Enfortir la competència digital de les persones participants mitjançant la utilització eficaç i eficient d'eines 2.0.
· Millorar el coneixement, la familiarització i l'òptim ús tècnic de les tecnologies de la web social per poder treballar en línia.

· Reconèixer les possibilitats d'inserció de les dinàmiques i els recursos tecnològics en el context professional de les persones assistents.

Continguts
Tècniques i dinàmiques per fer en xarxa:

· ­ Pluja d'idees virtual amb Jamboard

· ­ Mapes mentals en línia

· ­ Cronogrames 2.0 amb Office Timeline

Planificació i gestió del temps individui d'equip
· Metodologies Àgils
· Gestió de tasques amb Trello

· Cronogrames 2.0 amb Elegantt

Producció i edició de recursos (in)formatius col·laboratius:
· Edició de documents i presentacions en línia amb Google Drive


Creació d'un espai web col·laboratiu:
· Diferencia entre web, blog, wiki i Google Sites
· Disseny d'un espai web amb Google Sites

Avaluacions i seguiment: formularis amb Google Forms
­ Screencasts
Metodologia d'impartició
Els criteris pedagògics que s'apliquen dins d'aquesta experiència d'aprenentatge es basen en la metodologia learning by doing (aprendre fent) i l'aprenentatge basat en reptes. Cada persona entregarà les resolucions dels diferents reptes d'aprenentatge plantejats durant l'acció formativa.Es combinarà el treball de continguts teòrics i tècnics durant tota la formació, així com les reflexions crítiques i pràctiques individuals i/o col·laboratives. S'establirà una estratègia de comunicació directa i d'acompanyament personalitzat a les persones participants durant tot el procés formatiu, mitjançant canals sincrònics i asincrònics.
Metodologia d'avaluació
Obligatorietat d'assistir al 100% les sessions de les videoformacions