Acció formativa del BAF
Eines d'intel·ligència emocional per millorar el benestar dels professionals de serveis socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

·Prendre consciència de la importància de realitzar una acurada detecció de necessitats prèvia a la intervenció.­Dissenyar intervencions amb grups d'usuaris tenint com a base la intel·ligència emocional.­Establir objectius de treball amb grups d'usuaris tenint com a punt de partida la intel·ligència emocional. ­Adquirir i vivenciar recursos per treballar les competències emocionals amb persones en situació de vulnerabilitat. ­Compartir, a través de casos pràctics, experiències de treball dels professionals. L'objectiu és millorar les formes d'actuació i construir, entre tots/es, diferents opcions d'intervenció que tinguin en compte els aspectes emocionals i socials. ­Conèixer quins beneficis poden aportar les competències emocionals a la tasca professional. ­Analitzar les vivències emocionals dels professionals i la seva incidència en la intervenció.­Potenciar el desenvolupament de les competències emocionals dels professionals per transferir els recursos treballats al context professional amb persones en situació de vulnerabilitat.­Treballar diferents estratègies i recursos que puguin ajudar al desenvolupament de les competències per la vida dels usuaris. L'objectiu és apoderar-los per tal que puguin gestionar millor la seva vida, prevenir i resoldre situacions de la seva quotidianitat i fomentar el benestar personal i social.

Continguts
. Casos pràctics d'intervenció amb persones en situació de vulnerabilitat social, a partir dels que es realitzarà una detecció de necessitats, es dissenyarà una intervenció i s'establiran uns objectius de treball tenint com a base la intel·ligència emocional.­ Activitats participatives i vivencials per treballar:­Com ens afecten emocionalment determinades situacions professionals i personals. ­La millora de les relacions interpersonals: assertivitat, escolta activa i altres habilitats socials bàsiques­La responsabilitat i l'autonomia personal­La ira, la frustració i l'estrès: Què són i com podem gestionar-les?­L'organització del meu dia a dia­Les meves creences: Quines són i com puc treballar-les?­Els meus objectius a la vida: Quins són?; Com puc definir-los? ­La xarxa social de suport­La resiliència­Les fortaleses i qualitats personals* S'aplicaran algunes activitats adreçades als professionals i d'altres per treballar amb persones en situació de vulnerabilitat.
Metodologia d'impartició
·La metodologia és eminentment activa i pràctica. De vegades es fa una introducció conceptual, per a passar a la pràctica d'activitats i exercicis diversos. S'utilitzen dinàmiques de grup, grups de discussió, role playing, dinàmiques corporals.