Acció formativa del BAF
Eines per treballar la intervenció social des de l'enneagrama
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
25.00 h
| Presencial   25.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
22
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Realitzar una aproximació a l'Enneagrama com a eina d`autoconeixement a través de la qual es fa possible desenvolupar una mirada de creixement imprescindible per poder acompanyar professionalment a les persones que arriben als serveis.
· Afavorir les relacions amb els altres professionals del grup generant una dinàmica enriquidora. Promoure la reflexió i la percepció de com ens comportem en clau de gènere des de la mirada de l'Enneagrama.
· Explorar els mecanismes que utilitzem en el nostre desenvolupament personal, en les relacions que establim en els equips de treball.Incorporar eines per tal d'ampliar el ventall de possibilitats del que som i del que fem des de l'autoconeixement personal i relacional per tal d'afavorir la intervenció social.

Continguts
· Marc de referència de l'Enneagrama.
· Els pilars de l'Enneagrama des de la personalitat:
· El triangle bàsic: mental, emocional i acció.
· La passió dominant.
· La fixació.
· Els mecanismes de defensa.Eines per al treball en equip des del gènere:
· Del jo al tu.
· Del jo al nosaltres.
· Del nosaltres al vosaltres.
· Ampliar el nostre autoconeixement, dins de les diferents fases del procés de l'Enneagrama: de la personalitat a l'essència.
Metodologia d'impartició
El taller és principalment vivencial, amb un treball d'introspecció de les persones participants, compartint experiències personals per anar trobant el fil conductor que generarà la consciència de com es la construcció del propi caràcter, és a dir l'autoconeixement personal des de l'Enneagrama. Posada en comú i debats sobre casos pràctics.
Metodologia d'avaluació
Roda de presentació i identificació de les expectatives. Sondeig dels coneixements que tenen les i els alumnes sobre l'Eneagrama