Acció formativa del BAF
El Community manager a l'administració pública
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Adreçat a professionals que utilitzen les xarxes socials de manera habitual en el seu treball professional.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
16.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   6.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
1. Adquirir les nocions bàsiques i el coneixement teòric sobre social media (mitjans de comunicació social o mitjà social).
· Identificar conceptes bàsics sobre social med.
· Descriure com es troba el mercat de social media en l'actualitt.

2. Adquirir coneixements en la creació i l'ús de les eines de comunicació socil.
· Dissenyar, mantenir i dinamitzar una comunitat online.
· Interactuar, parlar, respondre i generar contingut interessant per a l'usuari/ària de xarxes socials.
· Utilitzar aquests coneixements a la feina diària a una Administració públa.

3. Adquirir coneixements bàsics sobre el màrqueting de continguts i les eines de gestió de la informació.
· Conèixer eines de curació de continguts.
· Identificar i utilitzar les eines bàsiques de gestió de la informació

4. Identificar el procés per crear, dissenyar, mantenir i monitoritzar les xarxes socials a una organització
· Identificar i utilitzar les principals eines d'avaluació i analítica
· Aprendre les diferències entre monitoratge i analítica en xarxes socia

5. Gestió de les crisis on line
· Tipus de crisis i com prevenir-les
· Elaboració del pla de crisis

6. Què són les guies d'usos de les xarxes socials i el un pla de comunicació 2.0

Continguts
1. Característiques de la comunicació online. La comunicació en xarxes socials de les administracions públiques: ús i potencialitats.
· Ús de les xarxes socials com a eina bidireccional de comunicació: Facebook X (Twitter), Instagram, Youtube.
· Les noves eines: Tik tok, Missatgeria instantània.

2. Conceptes bàsics de màrqueting, reputació online i mesures d'objectius: de la mètrica als objectius SMART. Recollida de dades i analítica. Eines d'avaluació i analítica.

3. Estratègies per a millorar la visibilitat i l'impacte del treball en xarxes socials. Storytelling, "Màrqueting de guerrilla" i viralitat. La gestió de les xarxes socials en situacions de crisis on line.

4. Eines de gestió de la informació: eines de curació de continguts, de productivitat i de gestió de la informació.

5. El Pla de comunicació 2.0 i les guies d'usos de xarxes socials: per a què serveixen, estructura i continguts.
Metodologia d'impartició
El taller combina sessions de videoformació (2 h setmanal) i treball autònom del participant (1.5 h setmanal aproximadament).

La dinàmica de les sessions de videoformació serà molt pràctica i participativa. S'explicaran els conceptes bàsics acompanyats de demostracions i els participants podran posar en pràctica
el que s'expliqui.

Les activitats de treball autònom que es desenvoluparan estaran focalitzades en les necessitats dels participants, seguint les pautes i consignes establertes.

A l'aula virtual els participants trobaran els espais de comunicació amb el docent i altres participants, els plans de treball setmanals, i tota la informació necessària per al desenvolupament
del taller.
Metodologia d'avaluació
S'avaluaran les activitats proposades pel docent que es lliuraran a l'aula virtual. Es faran pràctiques buscant l'aplicació pràctica a la seva feina i lliurant els resultats a l'aula virtual. A més, a les sessions de videoformació s'aprofitarà per resoldre dubtes i correcció de les activitats.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Comunicació estratègica