Acció formativa del BAF
El contínuum de la intervenció social: de la diagnosi a l'avaluació
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
· No requereix cap requisit previ
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
30.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   14.00 h
| Treball en línia   16.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Saber dissenyar processos de detecció de necessitats en la planificació professional
· Planificar i executar actuacions dins del camp social, per a, posteriorment, procedir a la seva avaluació i disseny de noves intervencions
· Implementar processos de diagnosi socials, així com programar actuacions que conjuguin, de forma objectiva, les possibilitats de la intervenció, per, posteriorment avaluar-les
· Comprendre el procés de pressa de decisions, provisió de recursos i temporització d'activitats
· Promoure l'avaluació de les intervencions que es realitzen en la pràctica professional

Continguts
1. EL DIAGNÒSTIC SOCIAL.
· Concepte
· Naturalesa
· Tipologies
· Utilitats
· Procés d'elaboració

2. ELS PLANS D'INTERVENCIÓ A PARTIR DE LA DIAGNOSI

3. ELS INFORMES SOCIALS.
· Estructura i algunes claus

4. L'AVALUACIÓ.
· Tipologia i indicadors d'Avaluació
Metodologia d'impartició
· Formació en línia. Sessions de transmissió de coneixements mitjançant l'eina de vídeo-formació, combinades amb sessions de treball autònom mitjançant l'aula virtual. Metodologia activan-participativa. Contextualització sobre el perquè i el com en els processos.
Metodologia d'avaluació
S'han d'assolir un mínim de 70 punts del total d'elements d'avaluació. participació a les videoconferències (obligatori assistir a totes les sessions) 30%; realització de les activitats proposades 40 %; resolució exercicis pràctics 30 %