Acció formativa del BAF
Espais públics, espais de convivència: I si no parlem de problemes?
Àmbit promotor de la formació:
Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
15
| Màxim  
18
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Posar en pràctica metodologies creatives de disseny de projectes transformadors.
· Fer anàlisi en clau d'oportunitat comunitària dels projectes, equipaments i entitats culturals, socials i educatives d'un territori.
· Promoure el treball interdepartamental dins l'administració local, aprofitant els objectius de cada servei

Continguts
· Bloc 1.
· L'administració local com espai de recerca i experimentació.
· Mapa cultural. Individual i grupal' Anàlisi de la realitat social en clau d'oportunitat educativa i comunitària.
· Bases pedagògiques i semàntiques. Comunitat, convivència, civisme, educació, espai públic, cultura, encàrrec, treball transversal' Construcció del problema social. Casos pràctics.

· Bloc 2.
· Els pensaments clau del disseny de projectes:
· Pensament divergent. Oportunitats, creativitat, obertura, treball col·laboratiu, art thinkin. Pensament analític. Mapeig, identificació de necessitats, adequació de ritmes, visual thinking.
· Pensament rizomàtic. Ressonàncies i constel·lacions¿ Pensament conceptual. La funció del marc teòric i els continguts
· Creació col·laborativa. Dins l'administració local i amb els agents del territori.

· Bloc 3.
· Perspectiva interseccional i espai públic.
· Gènere, edat, diversitat cultural d'origen, classe, diversitat funcional, diversitat corporal, cicle vital.
· Eines per a l'anàlisi interseccional. Mapatge d'espai públic. Projectes referents. Exemples i projectes dels participants.
· Els elements clau del disseny de projectes: Exploratori, transversal, creació, construcció de dispositius, interacció entre agents, tancament i celebració.

· Bloc 4.
· Metodologies de rototipat i disseny col·laboratiu. Disseny de projectes. Anàlisi crític.
· Processos de millora. Eines creatives per a l'avaluaió de projectes. Avaluació.
Metodologia d'impartició
Seminari formatiu, és a dir, treball de construcció de coneixement col·lectiu, mitjançant la introducció d'elements conceptuals i activitats creatives de simulació de contextos d'intervenció social. Equip de recerca-acció, analisi de casos
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic cultura Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic participació ciutadana Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana