Acció formativa del BAF
Gestió del comerç urbà
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + videoformació
Durada:
20.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Donar d'eines, metodologies i competències per la Gestió del Comerç Urbà als tècnics de comerç dels Ajuntaments dels municipis de més població de la demarcació de Barcelona.

Continguts
Mòdul I: Introducció i context (4 hores)
· Què entenem per comerç urbà.
· La importància del comerç en els plans de ciutat.
· Tipologies d¿eixos comercials.
· Fórmules de gestió professionalitzada del comerç.
· Tendències de futur que poden incidir en el comerç urbà.

Mòdul II: PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA DEL COMERÇ URBÀ
Estratègies comercials urbanes (4 hores)
· Matriu de posicionament d¿eixos comercials urbans.
· Estratègia dels eixos comercials urbans d¿acord amb el seu posicionament.
· Instruments per la cooperació publico privada. Consell de comerç i altres formes d¿organització
· Gestió del mix comercial.
· Elements diferencials del territori que poden generar atracció: artesania, restauració, oferta cultural, productes alimentaris, arquitectura i disseny, etc.
· Comercialització de locals buits i usos efímers.
Mòdul III: GESTIÓ DELS LOCALS COMERCIALS (4 hores)
· Aspectes clau a tenir en compte en la gestió dels locals comercials.
· Mercat immobiliari de locals comercials.
· Entorn legal a considerar.
· La taxa d¿esforç com a indicador clau de la viabilitat econòmica d¿un establiment comercial.
· La rendibilitat immobiliària com a indicador clau des del punt de vista d¿un inversor.
· Aspectes clau dels contractes de lloguer.
· Mediació en les relacions propietari ¿ arrendatari de locals comercials.
Mòdul IV: Digitalització i omnicanalitat en els centres urbans (4 hores)
· Mobilitat associada a les compres online.
· Logística urbana de darrera milla.
· Click & Collect.
· Formats comercials associats a les compres online: les dark stores i les dark kitchens.
· Big data associada al comerç urbà.
Mòdul V: Màrqueting i marxandatge urbà (4 hores)
· La importància de la marca i del Màrqueting.
· Les ¿brandships¿ i ¿flagships¿.
· Identitats territorials diferenciades.
· Elements diferencials i singulars del territori.
· Desenvolupament del ¿Customer City Journey¿.
Metodologia d'impartició
Explicacions teòrico-pràctiques.
Metodologia d'avaluació
Assistència a les sessions presencials i a les de VF
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació i desenvolupament del teixit comercial