Implantació del treball per ambients d’aprenentatge a l’escola bressol
Programa, avaluació i acreditació
• Sessió 1: Presentació del taller i conceptualització.
• Sessió 2: Què és el treball per ambients?
• Sessió 3: Projecte de l’escola i treball per ambients.
• Sessió 4: Programació i avaluació dels ambients.
• Sessió 5: Disseny d’ambients d’aprenentatge.
• Sessió 6: Rol de l’educador/a en els ambients d’aprenentatge.
• Sessió 2: Què és el treball per ambients?
• Sessió 3: Projecte de l’escola i treball per ambients.
• Sessió 4: Programació i avaluació dels ambients.
• Sessió 5: Disseny d’ambients d’aprenentatge.
• Sessió 6: Rol de l’educador/a en els ambients d’aprenentatge.
• Conèixer els conceptes bàsics sobre les teories en que es sustenta el treball per ambients.
• Reflexionar sobre l’encaix entre aquesta metodologia i l’actual projecte d’escola.
• Conèixer què és el treball per ambients en tots els seus components.
• Programar per ambients.
• Dissenyar els ambients escollits.
• Implantar un o més ambients.
• Conèixer el rol de l’educadora en el treball per ambients.
• Conèixer estratègies educatives que potencien l’aprenentatge dels infants en aquesta metodologia.
La metodologia utilitzada serà sincrònica, mitjançant 6 videoconferències d’una durada de 2 hores cadascuna, i també asincrònica, mitjançant dinàmiques de treball individual i grupal i elaboració de material de reflexió, planificació i disseny a través de les eines de treball.
Aquestes dinàmiques tindran la possibilitat de ser tutoritzades i rebre el retorn i aportacions per part del docent.
Aquestes dinàmiques tindran la possibilitat de ser tutoritzades i rebre el retorn i aportacions per part del docent.
Assistència
Aquest curs és molt pràctic i les participants hauran de realitzar activitats i treballs per assolir els coneixements i que estaran associats a cadascun dels mòduls dels continguts del curs.
En finalitzar l'acció formativa les participants i docent ompliran el qüestionari d'avaluació al Gestforma.
En finalitzar l'acció formativa les participants i docent ompliran el qüestionari d'avaluació al Gestforma.
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Educador escola bressol | Planificació i programació de la docència |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Mestre escola bressol | Planificació i programació de la docència |