. Comprendre la importància de la regulació emocional
. Conèixer i posar en pràctica estratègies d'autoregulació emocional
. Desenvolupar la capacitat per a autogenerar-se emocions positives
. Analitzar els límits i els facilitadors de la implicació personal i la responsabilitat
. Avaluar la coherència entre les accions i els valors propis
. Conèixer i practicar estratègies per a la millora de la motivació i l'autoestima
. Millorar les habilitats de comunicació receptiva i expressiva en l'àmbit laboral
. Aprendre estratègies per a la defensa dels propis drets, opinions i sentiments de manera emocionalment coherent. .
. Desenvolupar mecanismes per a l'assoliment dels objectius i fites.
. Identificar la necessitat de suport i saber accedir als recursos disponibles apropiats.¿
. Conèixer i desenvolupar estratègies per a la generació d'experiències òptimes professionals.
Estratègies de regulació fisiològica: respiració, relaxació, atenció plena.
Estratègies de regulació cognitiva: reestructuració, relativització, positivització
Estratègies de regulació comportamental: temps fora, expressió emocional, activitats agradables
L'autogeneració d'emocions positives
El sentit de l'humor
La responsabilitat i les fites personals
Autoeficàcia emocional i valors
Autoestima i automotivació
Empatia i escolta activa
La comunicació no violenta (CNV)
La recerca de recursos i les demandes de suport
Defensar els meus drets, posar límits i dir ¿no¿
Els estils relacionals i el treball en equip
Entre els reptes i les competències: el fluir
Es treballarà a partir de situacions i casos aportats per les formadores i/o pels i les participants del curs relacionats amb l'àmbit de la intervenció social.
Les sessions presencials tindran una part d'exposició teòrica i una pràctica, fent ús de dinàmiques que facilitaran la comprensió i el desenvolupament dels conceptes explicats, permetent un aprenentatge integral.