Acció formativa del BAF
Kit d'autogestió emocional: estratègies pel benestar dels i les professionals
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
26.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Comprendre la importància de la regulació emocional
. Conèixer i posar en pràctica estratègies d'autoregulació emocional
. Desenvolupar la capacitat per a autogenerar-se emocions positives
. Analitzar els límits i els facilitadors de la implicació personal i la responsabilitat
. Avaluar la coherència entre les accions i els valors propis
. Conèixer i practicar estratègies per a la millora de la motivació i l'autoestima
. Millorar les habilitats de comunicació receptiva i expressiva en l'àmbit laboral
. Aprendre estratègies per a la defensa dels propis drets, opinions i sentiments de manera emocionalment coherent. .
. Desenvolupar mecanismes per a l'assoliment dels objectius i fites.
. Identificar la necessitat de suport i saber accedir als recursos disponibles apropiats.¿
. Conèixer i desenvolupar estratègies per a la generació d'experiències òptimes professionals.

Continguts
· Els components i les funcions de les emocions
­ Estratègies de regulació fisiològica: respiració, relaxació, atenció plena.
­ Estratègies de regulació cognitiva: reestructuració, relativització, positivització
­ Estratègies de regulació comportamental: temps fora, expressió emocional, activitats agradables
­ L'autogeneració d'emocions positives
­ El sentit de l'humor
­ La responsabilitat i les fites personals
­ Autoeficàcia emocional i valors
­ Autoestima i automotivació
­ Empatia i escolta activa
­ La comunicació no violenta (CNV)
­ La recerca de recursos i les demandes de suport
­ Defensar els meus drets, posar límits i dir ¿no¿
­ Els estils relacionals i el treball en equip
­ Entre els reptes i les competències: el fluir
Metodologia d'impartició
La metodologia del curs és vivencial, els continguts són funcionals i pragmàtics. El curs permet a les persones participants posar en pràctica les estratègies de manera senzilla a les seves vides quotidianes i en els diversos àmbits dels que en formen part.
­ Es treballarà a partir de situacions i casos aportats per les formadores i/o pels i les participants del curs relacionats amb l'àmbit de la intervenció social.
­
­ Les sessions presencials tindran una part d'exposició teòrica i una pràctica, fent ús de dinàmiques que facilitaran la comprensió i el desenvolupament dels conceptes explicats, permetent un aprenentatge integral.