Acció formativa del BAF
La coeducació a l'escola bressol municipal a distància
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Ser educadora o de l'equip directiu d'una escola bressol municipal de la demarcació de Barcelona
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
14.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   6.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Conèixer el marc teòric de la coeducació i la importància de la socialització de la petita infància per la diversitat de gènere.
· Formar i sensibilitzar a l'equip educatiu vers les desigualtats de gènere i la reproducció dels estereotips sexistes.
· Dotar d'eines i recursos per implementar la coeducació a les escoles bressol.
· Oferir metodologies per a l'anàlisi de la situació i la proposta de bones pràctiques.
· Establir un pla de treball per a la implementació de projectes coeducatius a les escoles bressol i el treball amb les famílies.

Continguts
Mòdul 1. La coeducació en la petita infància: un espai clau de socialització.
· Presentació i introducció a la perspectiva de gènere i el rol de la persona educadora.
· El sistema sexe-gènere i el bressol com a espai clau de socialització. Interseccionalitat. El rol de la persona educadora.
· La Coeducació i els Feminismes. Marc normatiu.
Mòdul 2.1. Eines i Recursos per incorporar la coeducació a les Escoles Bressol. Bones pràctiques.
· Eixos d'intervenció: Contes i cançons / Jocs i espais / El moviment.
Mòdul 2.2. Eines i Recursos per incorporar la coeducació a les Escoles Bressol. Bones pràctiques.
· Eixos d'intervenció: Espais familiars i diversitat familiar.
Mòdul 3. Mirada interna: la perspectiva de gènere a l'escola.
· El paper de l'educadora: revisió interna, comunicació, conflictes, i intervenció amb els infants.
· La comunicació i el llenguatge.
· Pautes d'intervenció comunes.
Metodologia d'impartició
La formació es durà a terme en una aula virtual tipus moodle dins dels Campus Formadiba de la Diputació de Barcelona.
S'organitzarà en 4 blocs i, per a cada bloc, les persones participants hauran de:
· Assistir a una sessió on line en directe que tindrà una durada de 1,5h.
· Entre les sessions, a partir d'una lectura, un visionat d'un vídeo o una proposta de reflexió personal hauran de fer una activitat i participar almenys una vegada al fòrum del mòdul corresponent.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà l'assistència a les sessions de videoformació i el lliurament d'activitats en línia a través del campus virtual.