Acció formativa del BAF
La comunicació d'una destinació sostenible
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Turisme
Requisits:
· Coneixements bàsics sobre el concepte de turisme sostenible
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
25.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   4.00 h
| Treball en línia   21.00 h
Nombre de participants:
Mínim 14
| Òptim  
15
| Màxim  
16
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Centrar la matèria en el màrqueting sostenible i quins són els seus criteris, amb exemples pràctics

Continguts
Què és el màrqueting sostenible? / Criteris del màrqueting sostenible
· Criteri 1: Reduir els impactes ambientals i socials negatius
· Criteri 2: Reduir la petjada de carboni del transport
· Criteri 3: Normalitzar el comportament del visitant
· Criteri 4: Reduir la saturació turística
· Criteri 5: Compensar els impactes negatius que causa el turisme
· Criteri 6: Servir la destinació, no les entitats
· Criteri 7: Servir les necessitats de la destinació
Bases d'un màrqueting i comunicació de la sostenibilitat més persuasius
· Criteri 8: Evitar la percepció de ¿maquillatge¿ en les accions de sostenibilitat
· Criteri 9: Liderar el consum de productes sostenibles des del sector públic
· Criteri 10: Redefinir el producte sostenible en funció de les necessitats del mercat
· Criteri 11: Comunicar els beneficis pel client del producte sostenible
· Criteri 12: Comunicar la qualitat de l'experiència que resulta del producte sostenible
· Criteri 13: Millorar la credibilitat dels missatges explícits
· Criteri 14: Segmentar els mercats en funció del significat emocional de la sostenibilitat
La sostenibilitat aplicada al pla de màrqueting
· Criteri 15: Uns objectius del màrqueting de la DMO més complerts
· Criteri 16: Una segmentació de mercats en funció del valor total dels visitants
· Criteri 17: Un ventall de possibilitats de posicionaments
· Criteri 18: Inversió en productes de futur
· Criteri 19: Gestió de la demanda a través dels preus
· Criteri 20: Comunicació i distribució que beneficien la destinació.
Metodologia d'impartició
Continguts i activitats a través de l'aula virtual i discutits o ampliats en les sessions zoom. Es planteja una activitat obligatòria i es farà una sessió de tancament de curs.
Metodologia d'avaluació
aula virtual amb 2 sessions de zoom, una entre mig del curs i una altra com a sessió de tancament. Realització d'una activitat obligatòria