Acció formativa del BAF
La gestió del Dret d'accés a la informació pública als ens locals
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Requisits:
· Tècnics municipals vinculats amb la gestió de les peticions d'accés: secretaris municipals, administratius de perfil jurídic, tècnics especialistes.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
8.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
40
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Aproximar el dret d'accés a la informació pública als tècnics dels ens locals.
· Identificar els passos en la instrucció ordinària dels expedients d'accés a la informació pública.

Continguts
1. Concepte del dret d'accés a la informació pública.
2. Supòsits d'inadmissió .
3. Límits al drets d'accés.
4. Terminis de tramitació dels expedients de dret d'accés.
5. Motius de suspensió.
6. Com impacta la protecció de dades de caràcter personal i els interessos de tercers al dret d'accés .
7. Resolució i recursos.
Metodologia d'impartició
Expossicions teoricopràctiques.
Metodologia d'avaluació
L'assistència del 100% i la participació en les sessions és obligatòria per obtenir l'acreditació de l'acció formativa.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Habilitació nacional Serveis de suport intern Secretari Govern obert i bon govern
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Govern obert i bon govern