Acció formativa del BAF
Procediment administratiu per al personal directiu i comandaments
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis Jurídics
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Sessió de formació
Canal:
Presencial
Durada:
5.00 h
| Presencial   5.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Presentació de la norma reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques, Llei 39/2015 de l'1 d'octubre.
· Analitzar la seva incidència des de la perspectiva de l'admiiustració.

Continguts
· Principis generals i àmbit d'aplicació de la Llei 39/15 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Estructura. Objecte i àmbit d'aplicació. Règim transitori, derogatori i entrada en vigor.
· El procediment administratiu: Drets de l'interessat en el procediment. Iniciació del procediment. Ordenació del procediment. Instrucció del procediment. Finalització del procediment.
· El procediment administratiu simplificat: Tramitació simplificada del procediment. Requisits. Terminis. El procediment simplificat a l'àmbit sancionador i de responsabilitat patrimonial.
· El procediment administratiu electrònic: La representació presencial i electrònica. Els Drets de les persones i els Drets dels interessats. Les oficines d'assistència en matèria de registres, el registre d'apoderament electrònic i el registre electrònic. La presentació de còpies i documents originals. La digitalització de documentació. Identificació i signatura electrònica. L'arxiu electrònic. L'expedient administratiu electrònic. La notificació electrònica i presencial.
Metodologia d'impartició
Exposició teòrica del docent amb presentació d'exemples i supòsits reals adaptats a la pràctica administrativa.