Acció formativa del BAF
Recursos pràctics per a la selecció d'àlbums il·lustrats i contes a l'etapa 0-3
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Ser educador/a d'escola bressol municipal de la província de Barcelona
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   4.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Reflexionar sobre el significat de llegir a la primera infància.
2. Donar a conèixer la importància de saber llegir imatges, mirar, contemplar, interpretar com a formes de lectura bàsica en la primera infància.
3. Aprendre a seleccionar àlbums per a la primera infància.
4. Compartir claus que afavoreixin la sensibilització de docents en l'ús d'aquests suports de literatura infantil i la seva posterior difusió i promoció lectora amb infants i millora del foment lector en l'àmbit familiar.
5. Reflexió sobre la importància dels temps i els espais de lectura literària a la primera infància, tant dins de l'escola com a casa.

Continguts
1. Les bondats de l'àlbum a la petita infància: apunts sobre lectura, lectura compartida i lectura visual a l'escola bressol
2. Taller de descoberta, selecció i lectura d'àlbums. Com proposar biblioteques equilibrades?
3. Introducció a la lectura d'àlbums a partir d'una selecció de clàssics de la literatura infantil. Qui són els seus creadors? Què han aportat al món de l'àlbum il·lustrat?
4. Taller: com llegim als clàssics a l'escola bressol?
Metodologia d'impartició
En les sessions alternarem l'exposició teòrica, en la qual mostrarem exemples d'àlbums, amb la pràctica lectora per a anar veient de manera conjunta els elements, conceptes i claus que es desenvolupen en la part teòrica. Al finalitzar el recorregut i en base als elements i claus oferides a les sessions, les participants hauran de fer una activitat final a l'aula virtual de dues hores de durada on hauran de triar 5 llibres explicant els criteris de tria.
Metodologia d'avaluació
Les participants ompliran el qüestionari d'avaluació de l'aplicatiu gestforma i hauran de fer l'activitat final per acreditar l'aprofitament.