Acció formativa del BAF
Resolució de conflictes a l'equip de treball
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cal estar ocupant un lloc directiu o de comandament.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial
Durada:
15.00 h
| Presencial   15.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 8
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Interpretar, examinar i distingir competències emocionals i socials per afrontar els conflictes.
· Descobrir, practicar i integrar eines que es poden fer servir en l'àmbit de resolució de conflictes.

Continguts
· El conflicte i com ens condiciona: Com afrontem el conflicte? Quin és el seu perfil? Impacte emocional de com afrontem el conflicte. Entendre el conflicte com un fet positiu. Identificar estratègies que poden ajudar a abordar-lo positivament.
· La gestió emocional davant dels conflictes.
· L'empatia i l'escolta activa: Concepte d'empatia. Com demostrar l'empatia? Aspectes bàsics de l'empatia. Obstacles per desenvolupar l'empatia. Incrementar la nostra empatia cap als altres.
· Diferents nivells d'escolta.
· La comunicació assertiva i no violenta: Introducció. Concepte. La percepció. Base de la comunicació. El seu procés. Els estereotips. Les claus de la comunicació. El guanyar-guanyar.
· La CNV com a estratègia clau per resoldre els conflictes.
· La resolució de conflictes i el seu impacte en els equips segons el model de Patrick Lencioni: Les cinc disfuncions d'un equip.
Metodologia d'impartició
L'aprenentatge es durà a terme de manera dinàmica i participativa; es faran exercicis dissenyats per practicar els conceptes teòrics i per fomentar l'autoconsciència. Això permetrà una millor integració de l'aprenentatge i l'assoliment dels objectius
Metodologia d'avaluació
S'avaluen les actituds (participació en les activitats presencials). Superació d'activitats a partir d'uns criteris establerts.