Acció formativa del BAF
Si un no vol, dos no es barallen
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial
Durada:
10.00 h
| Presencial   10.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Desenvolupar la competència de la comunicació no-violenta i de la comunicació assertiva pels agents de la policia local establint un canvi de creences sobre el fet comunicatiu.

Continguts
· La comunicació amb la ciutadania i la tasca i objectius de la policia local.
· Creences i prejudicis al voltant de la comunicació entre l'autoritat i la ciutadania en una societat democràtica.
· Entrenament de les tècniques de comunicació assertives bàsiques: Exposar els criteris propis, dir que no, fer i acceptar crítiques, demanar informació, fer pactes viables, demanar favors, felicitar.
· Aplicació de l'assertivitat a les situacions i comunicacions conflictives en l'àmbit professionals i en les relacions amb la ciutadania.
· Introducció a la tècnica del judo verbal. Recursos per resoldre situacions conflictives.
· El model de comunicació no violenta de Rosenberg.
· Els 4 passos del model.
· Aplicació de la comunicació no violenta a la tasca professional policial.
Metodologia d'impartició
· La formació segueix una dinàmica totalment activa i participativa. Es parteix de les experiències i coneixements previs dels participants i partir d'aquí s'amplia el seus coneixements amb les aportacions pròpies del curs. Es potencia també el coaprenentatge, aprofitant l'estructura presencial per crear espais de diàleg i intercanvi.
· Totes les aportacions teòriques i de contingut parteixen d'una experiència o activitat prèvia de tipus vivencial que reforça l'aprenentatge. Aquestes activitats vivencials són debats, treball en petits grups, role playing, dinàmiques de grup, jocs, simulacions, tests, tècniques creatives i similars. L'estructura de l'acció formativa és un taller, on el treball personal i l'experiència viscuda és el centre d'atenció.
· La metodologia es basa en què el centre de l'acció formativa són els participants i que en el procés formatiu són importants els tres sabers: saber, saber fer i saber ser. Es posa èmfasis especialment en la transferència dels temes del curs a l'àmbit laboral.
Metodologia d'avaluació
·