Acció formativa del BAF
Treball socioeducatiu a distància
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
20.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   12.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Identificar punts forts i febles en relació al treball socioeducatiu a distància,tant a nivell professional individual com del servei.
. Conèixer estratègies, eines i plataformes potencialment útils per a la continuïtat del treball socioeducatiu a distància, i identificar aquelles que son aplicables en el context professional concret, tenint en compte les característiques del territori
on es desenvolupa l'acció professional i de les persones amb les quals
treballem .
. Elaborar propostes concretes d'actuació a distància.
. Dissenyar un pla d'acció per a la millora professional que incorpori estratègies innovadores, fent ús d'eines i recursos digitals per al treball socioeducatiu del
SIS-CO.

Continguts
Mòdul 1: El món digital. Eines, recursos i estratègies. (6 h. de les quals 4 a
través de videoconferència)
M1.1. Eines interactives per a la intervenció socioeducativa a distància
M1.2. Atenció digital i aspectes ètics i professionals de l'atenció a distància via plataformes i eins digitals
M1.3. Equipament tecnològic i competència digital.

Mòdul 2: Intervenció amb els i les infants (6 h. de les quals 2 a través de videoconferència)
M2.1. Estratègies per a la detecció de necessitats i les motivacions.
M2.2. Eines i actuacions per a la gestió dels conflictes, les addiccions a
substàncies i pantalles, i les dificultats socials.
M2.3. Recursos per a la continuïtat de l'acció socioeducativa: vincles
emocionals, suport emocional,
foment de la vida saludable, treball d'hàbits
M2.4. Foment de l'ús adequat de les tecnologies.

Mòdul 3: Acompanyament a les famílies en situació de risc (6 h. de les quals 2
a través de videoconferència)
M3.1. Estratègies per a l'acompanyament i suport a les famílies.
M3.2. Estratègies a la detecció de riscos i la resolució de conflictes
intrafamiliar
M3.3. Eines i enfocaments per al foment de l'adquisició de les competències
parentals, inclosa la
competència digital

Mòdul 4: Treball en xarxa amb altres professionals. (2 h)
Metodologia d'impartició
És una formació molt pràctica. El curs es desenvoluparà de forma semipresencial fent servir eines digitals, combinant la presentació de continguts a través de l'Aula Virtual FormaDIBA i de vídeoconverses. Les sessions presencials es duran a terme a través de la plataforma ZOOM per a facilitar l'assistència a les sessions.
Les persones participants realitzaran activitats autònomes (lectures i visualització de continguts, test d'autodiagnosi de competència digital i activitats pràctiques individuals consistents en l'elaboració de propostes d'activitats) a través de l'aula virtual, i treball en grup durant les vídeoconverses i a través de
l'aula virtual (debats, pluges d'idees, treball col·laboratiu). Alguna d'aquestes activitats serà co-avaluada a partir d'una rúbrica facilitada per la docent. Els i les participants lliuraran, com a treball final, un projecte integral d'aplicació
(individual o grupal), tenint en compte els continguts formatius, d'una banda, i
els seu context professional (territori, perfil de participants) que serà avaluat per
les docents i que comportarà el 75% de l'avaluació del curs.
En resum:
Processos teòrics i pràctics.
Dinàmiques de grup.
Treball individual.
Coneixement de bones pràctiques.
Coneixement de recursos bibliogràfics.
Projecte d'aplicació.
Metodologia d'avaluació
Avaluació entre iguals:
Proposta d'activitat amb infants o amb families (25% del valor de l'avaluació final)
Avaluació docent:
Projecte integrat d'aplicació (75% del valor de l'avaluació final)
Qüestionari de satisfacció.
Es lliurarà certificat d'aprofitament a les persones que compleixen amb els següents requisits: assistència al 100% de les sessions síncrones, lliurament de totes les activitats i avaluació superior al 60% de la puntuació total del curs