Acció formativa del BAF
Xarxes socials i comunicació cultural. La necessitat d'una estratègia global en els municipis
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
4.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   4.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Incidir en la necessitat de treballar les xarxes socials com una part integral de la comunicació dels municipis.
· Inserir les xarxes socials dins el pla de comunicació municipal.
· Determinar a qui ens volem adreçar i quines modalitats són les més adients per assolir aquesta fita.
· Segmentar destinataris i estratègies de comunicació en funció de les persones i sectors a què ens volem adreçar.
· Detallar els pros i contres de les xarxes socials vinculades a institucions municipals.
· Exposar quines xarxes són més adequades per a cada estratègia i utilitzar-les en conseqüència.

Continguts
· La vinculació de les xarxes socials amb la comunicació municipal.
· La necessitat d'una visió integral de la comunicació municipal.
· La necessitat de treballar de manera transversal amb els departaments municipals de comunicació.
· Segmentació d'audiències i segmentació de xarxes socials.
· Com arribar a la població. La tipologia dels missatges i la seva efectivitat.
· Quines són les xarxes més adients per a cada objectiu comunicatiu.
· Què poden fer i què no les xarxes socials.
· El llenguatge institucional. Modulant els missatges institucionals.
Metodologia d'impartició
El curs alternarà les explicacions teòriques amb les bones pràctiques i els exemples basats enexperiències reals, buscant en tot moment la implicació dels participants.