Actuació policial en trànsit i seguretat viària

Aquest manual vol facilitar a l’agent de la policia local els coneixements necessaris que li permetin participar de manera activa en la recerca i prevenció dels accidents de trànsit.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Investigació d’accidents de circulació

- Saber aplicar la reglamentació i els procediments d’actuació per al control i la vigilància del transport de matèries perilloses per carretera i pel terme municipal.

Saber aplicar la reglamentació i els procediments d'actuació per al control i la vigilància del transport escolar per carretera i pel terme municipal.

- Identificar sense cap mena de dubte, i d’acord amb les darreres modificacions normatives, per a cada infracció de trànsit les accions administratives o penals que ha d’iniciar la policia local. - Conèixer les darreres actualitzacions de la normativa i legislació en matèria relacionada amb el trànsit, la circulació de vehicles a motor i la seguretat viària.- Conèixer les infraccions al reglament general de circulació i les penes que comporten així com de les actuacions policials adequades per a cada cas.

- Donar a conèixer la normativa vigent d’aplicació en matèria reguladora de la circulació de vehicles a motor.- Assolir coneixements per detectar delictes contra la seguretat viària.

Millorar els coneixements bàsics de seguretat viària en l'espai públic.

- Identificar els elements diferencials dels permisos i llicències de conducció de ciutadans estrangers identificant la seva validesa i vigència en funció del bloc al què pertany el conductor ( UE, EEE, extracomunitàris...) i del propi país.- Introduir a la seguretat documental dels permisos de conducció.

- Identificar els elements fonamentals de la reglamentació que regulen la funció de la policia local d'inspecció del transport terrestre dins del terme municipal, així com el marc normatiu que el regula .- Analitzar diferents dispositius aplicats a inspeccions específiques en termes municipals de diferents característiques (pel tipus de transport, extensió del terme municipal, etc.)- Analitzar el règim i procediment sancionador de les policies locals

En finalitzar els assistents seràn capaços de:- Obtenir la màxima informació de testimonis i implicats. - Efectuar una detallada inspecció ocular de l'escenari de l'accident. - Determinar l'evolució i les fases de l'accident.- Emetre una conclusió que determini la causa/causes de l'accident.

- Millorar els coneixements de senyalització, vinculant-la amb la seguretat viària i la qualitat de l'espai públic.

Videoformació amb aula virtual

Millorar els coneixements de senyalització molt relacionat amb la seguretat viària i la qualitat de l'espai públic