Acció formativa del BAF
Anàlisi i Interpretació de documentació econòmico-financera per a l'assessorament d'autònoms i petites empreses
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
· Adreçat a personal responsable i tècnic dels ens locals de la província de Barcelona que assessoren a persones emprenedores i empreses.
Les places són limitades, es reserva l'assignació segons l'ordre de recepció de la inscripció i, si s'escau, es limitarà el nombre màxim per ens local o municipi.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial
Durada:
10.00 h
| Presencial   10.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Capacitar les participants per interpretar correctament la documentació econòmico-financera bàsica d'autònoms i petites societats, amb l'objectiu de millorar l'assessorament i identificar moments clau per a l'evolució i consolidació del negoci.

Continguts
· Anàlisis de la documentació econòmica i fiscal de 'autònom: models rellevants.
·
Cas pràctic 'autònoms: anàlisi d'un model i simulació d'assessorament.
·
Indicadors de creixement: quan convé fer el pas a societa?
·
Anàlisi financera de societats mercantils de petit tamny.
· Introducció als comptes anuals: balanç, compte de pèrdues i guanys, memòria. Lectura i interpretació d'informes.
·
Cas pràctic de societats: diagnosi econòmica i proposta'assessorament.
·
Identificació de senyals de canvi de dimensió o necessitat de reestructuració.
·
Possibilitats que ofereix la IA per analitzar la documentació economico financera.
Metodologia d'impartició
· La metodologia serà participativa. Combinarà l'exposició teòrica amb casos pràctics, per treballar i aplicar els aprenentatges i continguts del curs.
Metodologia d'avaluació
Acreditació d'aprofitament amb una presència del 100% a les sessions i superada l'avaluació de les activitats establertes al pla docent. L'activitat es basarà en un exercici en grup a cada sessió que hauràn d'entregar i exposar. La qualificació de les activitats serà d'apte/a. Només s'acredita l'aprofitament.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Plans d'actuació per al desenvolupament empresarial