- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Proveir al personal tècnic, de la Xarxa de Serveis Locals d’Ocupació, dels recursos per reconèixer i interpretar tot allò què ens diuen les emocions, tot donant una base científica a través de la neurociència, per tal de donar la resposta adequada a cada situació.
Aconseguir una millora de les relacions interpersonals per afavorir l’entesa i els resultats desitjats en l’entorn laboral, així com guanyar en empatia a través de l’escolta activa i facilitar una comunicació assertiva per ser més efectius en l’atenció a l’usuari.
Facilitar l’obertura a l’aprenentatge, al canvi i a l’acció dels diferents interlocutors a partir d’una comunicació adaptada a la seva realitat mental.
Aprendre a preguntar quan l’interlocutor elimina informació o distorsiona la realitat així com quan generalitza per evitar les suposicions i els raonaments d’autoengany que poden frenar la consecució dels objectius de les persones.
Conèixer i aplicar eines de coaching per tal de: Potenciar les fortaleses i superar les dificultats; Per clarificar/definir objectius professionals; Per dissenyar plans d’acció i així generar responsabilitat, compromís i motivació en la recerca de feina, en la millora de competències específiques o en qualsevol altre objectiu marcat pels demandants d’ocupació. Anàlisi dels beneficis de l’aplicació de les eines i recursos de coaching.
. Origen i definició del concepte.
. Emocions: Què són? Per a què serveixen?
. Estructures fonamentals del cervell i la seva química (conceptes de neurociència).
. Emocions bàsiques: Famílies d’emocions. Finalitat i funcions específiques.
. Procés des de l’estímul fins les conseqüències.
. Gestió o regulació emocional: Termòmetre emocional.
. Habilitats socials.PNL:
. Definició i Pressuposicions de la PNL.
. Les 4 etapes de l’aprenentatge: Incompetència inconscient. Incompetència conscient. Competència conscient. Competència inconscient.
. Sistemes Representacionals: Visual. Kinestèsic. Auditiu.
. Claus d’accés ocular.
. Metaprogram. Filtres
. Efecte de les paraules “No” i “però”.
. Metamodel: Eliminacions. Distorsions. Generalitzacions.
COACHING:
. Introducció al coaching.
. Metodologia: CAR i GROW.
. Competències bàsiques del coach.
. Formulació de Preguntes Poderoses.
. Formulació d’Objectius SMART i més.
. Identificació de Creences Limitadores i Potenciadores.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic promoció econòmica | Projectes de mercat de treball i ocupació |