Acció formativa del BAF
Design Thinking aplicat a la implicació dels i les joves. Dissenyant la participació.
Àmbit promotor de la formació:
Oficina del Pla Jove
Requisits:
- Acció adreçada a professionals que acompanyen al jovent en processos de creixement, formació o capacitació, tècnics/ques de joventut, dinamitzadors/res juvenils, educadors/es, treballadors/es socials, terapeutes, docents, orientadors/es, coaches, etc.
- Per poder realitzar aquesta formació, es requereix ordinador, webcam o dispositiu mòbil amb connexió a internet.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
9.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   9.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

• Emmarcar el paper dels i de les joves la societat de la incertesa.
• Aprendre a fer més atractives als joves les polítiques de participació i els àmbits de decisió.
• Descobrir la metodologia Desin Thinking i la seva aplicació a la participació dels joves.

Continguts
1. Innovar en els serveis de joventut.
• Una mirada sistèmica. Per què innovar?
• Qui ho ha de fer? Com innovar?
2. Design Thinking com a metodologia per a la participació i la innovació.
• Canvi de mentalitat. Entendre el procés. El joves en el centre.
3. Els reptes com a punt de partida.
• Què és un repte.
• On es troben els reptes.
4. Investigar per conèixer.
• Perfils i arquetips de joves.
• La fase d’immersió a la pràctica (eines de la fase d’immersió).
5. Definim problemes i busquem solucions amb els joves.
• Trobar revelacions (INSIGHTS). Creativitat en acció.
• Eines per a la fase de definició i d’ideació.
6. Prototipem per aprendre.
• Com es prototipen les idees.
• Com s’aprèn d’un prototip.
• Com passem del prototip a la realitat.
• Eines de prototipat.
Metodologia d'impartició
Metodologia de treball teorico-pràctica. El curs està dissenyat per tal d’adquirir els coneixements bàsics sobre salut mental juvenil. A partir d'uns coneixements teòrics, es realitzan casos pràctics que seran analitzats a classe amb posterior retorn verbal del tutor.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves