Acció formativa del BAF
Eines d'intervenció emocional per a personal d'atenció a la ciutadania. Nivell 1
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
- El curs està dirigit exclusivament als professionals dels centres de Serveis Socials Municipals que
realitzen tasques d'informador/a (primera informació, recollida de documentació, donen hores de visita, etc).
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Millorar els coneixements sobre salut mental.
- Promoure l'enfocament comunitari i la recuperació en salut mental.
- Trencar barreres i combatre l'estigma.
- Dotar d'eines i estratègies als participants per millorar l'acompanyament a persones en situació de
patiment emocional.
- Dotar de recursos als participants per millorar la cura i l'autocura.
- Ajudar a comprendre, sensibilitzar i adquirir recursos per al benestar propi i de les persones de l'entorn

Continguts
Mòdul 1 Salut mental: context i conceptes bàsics

Mòdul 2 Salut mental: estigma, sensibilització i suport

Mòdul 3 Recursos per a l'acompanyament a persones en situació de patiment emocional

Mòdul 4 Salut mental: cura i autocura
Metodologia d'impartició
reballem amb una metodologia bi-modal i participativa.
- La formació inclou continguts pràctics, exposats amb el suport de
presentacions en PowerPoint, i una part pràctica que es treballa a partir de les necessitats expressades
pels participants.
- Recollirem unes fitxes per treballar situacions quotidianes amb les que es troben els participants, per
analitzar-les i trobar solucions conjuntament.
- Aprofitarem l'entorn virtual per dinamitzar els espais participatius i posar en valor el potencial del grup i
crear coneixement col·lectiu.
- Utilitzarem la visualització de vídeos de testimoniatge per presentar continguts i remarcar idees clau.
- Facilitarem les presentacions utilitzades i un document amb enllaços a materials i recursos
descarregables on-line.
Metodologia d'avaluació
L'assistència i la participació activa a les sessions
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania