Acció formativa del BAF
El dret d'accés a la informació pública i la funció de la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) en l'àmbit de l'arxiu municipal
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
Arxivers i arxiveres de la Xarxa d'Arxius Municipals
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
4.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
24
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

Conèixer la funció de la Comissió del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) en el marc del dret d'accés a la informació i en l'àmbit dels arxius, a l'administració local.
Aprofundir en la normativa i la funció essencial dels arxius municipals per garantir el dret d'accés als interessats, investigadors i ciutadans en general.

Continguts
Què és la GAIP.
Relació amb altres organismes (APDCAT, Síndic, CNAATD).
El procediment de reclamació.
Límits d'acord amb la Llei 19/2014.
El límit per excel·lència: no trobar la informació. El SGD com a garantia del dret d'accés.
Quina és la informació reclamada en l'àmbit municipal.
Qui disposa de drets reforçats: electes, sindicats, interessats.
Accés a expedient obert i/o tancat. Règim jurídic d'aplicació.
Casos pràctics.
Metodologia d'impartició
Plantejament teoricopràctic.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'assistència a aquells participants que hagin assistit el 100% de les hores i omplert el qüestionari d'avaluació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Arxiver Gestió documental i arxiu