Acció formativa del BAF
Fonaments bàsics de la Investigació Aplicada al comerç local
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
· Tècnic en comerç local
Modalitat:
sessió de formació
Canal:
Presencial
Durada:
4.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
25
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Dotar els tècnics participants d'una base sòlida en metodologia d'investigació aplicada i estadística bàsica.
· Facilitar la comprensió, interpretació i ús pràctic d'estudis, enquestes i altres fonts d'informació del seu àmbit de treball.
· Millorar la capacitat per avaluar la validesa i fiabilitat dels resultats obtinguts en estudis aplicats al seu àmbit de treball.

Continguts
Bloc 1: Teoria i fonaments bàsics de la investigació aplicada.
1. Introducció a la recollida de dades.
· Tipus de dades (qualitatives i quantitatives).
· Fonts de dades: enquestes, registres administratius, dades secundàries.
· Aspectes pràctics en la recollida: disseny de qüestionaris, tècniques d'entrevista.
2. Mostreig i representativitat.
· Conceptes bàsics: població, mostra, mostreig aleatori i no aleatori.
· Importància de la mostra per garantir validesa i representativitat.
· Errors en el mostreig i com minimitzar-los.
3. Errors estadístics i marge d'error .
· Tipus d'errors: error sistemàtic versus error aleatori.
· Com calcular i interpretar el marge d'error.
· Conseqüències pràctiques dels errors en la presa de decisions.
4. Anàlisi bàsic de dades i presentació de resultats .
· Tipus d'anàlisi descriptiva (mitjanes, percentatges, distribucions).
· Visualització de dades: gràfics i taules efectives.
· Interpretació pràctica dels resultats en context municipal o comarcal.
Bloc 2: Interpretació dels resultats d'enquestes específiques.
Cas pràctic: Enquesta Baròmetre.
· Què és el Baròmetre i quin tipus d'informació aporta.
· Entendre les mostres i la seva ponderació.
· Com interpretar les dades ponderades per extreure conclusions vàlides.
· Taller pràctic: Anàlisi d'un exemple real de dades del Baròmetre.
Metodologia d'impartició
· Exposició d'un expert i cas pràctic.
Metodologia d'avaluació
· Assistència 100%.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local