Acció formativa del BAF
Identificar i desenvolupar cadenes de valor de negocis en àmbits municipals. Canvi estratègic i talent.
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
Curs adreçat als ens locals de la província de Barcelona, preferentment al personal directiu i tècnic que gestionen i executen un projecte subvencionat en el marc de Programa d'Ocupació a la Indústria Local (OIL)
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
40.00 h
| Presencial   30.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 20
| Òptim  
25
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

Objectiu general:
. Que els tècnics municipals participants adquireixin les habilitats i coneixements necessaris (pràctics) per poder desenvolupar de forma més eficient i innovadora la tasca de dinamització socio-econòmica en el seu territori.
Objectius específics:
Facilitar instruments i metodologia als participants perquè puguin:
. Identificar les cadenes de valor dels negocis que tenen en el seu territori.
. Fer exercicis pràctics d'identificació aplicada al seu territori.
. Entendre els reptes d'aquestes cadenes i veure exemples de com treballar-hi.
. Debatre casos pràctics d'entorns complexos per dotar als participants del curs d'una visió àmplia i pragmàtica per prendre decisions estratègiques pel seu territori.

Continguts
Mòdul 1: Identificació de cadenes de valor de negoci en un territori.
. Conceptes i metodologia.
. Com fer el mapeig de les cadenes de negoci en el territori de l'alumne.
. El procés de mapeig i la interrelació amb les empreses
. Exemples de processos de mapeig en entorns complexes i casos pràctics.
Mòdul 2: Reptes de les cadenes de valor de negoci.
. Eines per a identificar reptes de les empreses que conformen la cadena de valor.
. Importància de l'estratègia empresarial i la seva relació amb l'entorn.
. Debat de casos pràctics.
Mòdul 3: Dels reptes a les actuacions potencials.
. Eines i procés per passar dels reptes a les accions.
. Models de col·laboració público-privada.
. El talent humà en la cadena de valor de negoci.
. Exemples d'accions de diferents cadenes de valor.
Metodologia d'impartició
Metodologia enfocada a la realitat de les entitats locals i la seva relació amb les empreses. Es farà èmfasi en el debat i l’intercanvi d’idees. L’alumne accedirà a la plataforma on line per realitzar un mapeig del seu territori.
Metodologia d'avaluació
Acreditació amb una assistència del 100% i subjecte a la realització d’un exercici d’aplicació pràctica (mapeig del territori) vinculada al pla docent de l’activitat formativa.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Projectes de mercat de treball i ocupació