Acció formativa del BAF
Iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Requisits:
Desenvolupar tasques laborals com a professionals en els Serveis Públics de Consum, tant siguin OMIC, OCIC o OPIC, o també en les OAC on es tramitin consultes de consum.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
30.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   10.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Facilitar l'adquisició de coneixements, el desenvolupament d'habilitats i proporcionar eines de treball per a realitzar les tasques pròpies en matèria de defensa de les persones consumidores en el món local.

Continguts
· Mòdul I: Introducció en matèria de consum.
· Mòdul II: El procediment de la reclamació.
· Mòdul III: Els productes i serveis.
· Mòdul IV: Els subministraments bàsics.
· Mòdul V: La inspecció.
Metodologia d'impartició
Es tracta d'un curs distribuït en 5 sessions presencials i 10 hores no presencials destinades a la realització d'un pràcticum. El pràcticum consisteix en una anàlisi del procediment d'atenció a les consultes de consum establert en l'ens local de cada participant i en la realització d'una proposta de possibles millores per al mateix. Les sessions presencials es dedicaran a la presentació dels continguts teòrics, a fer el seguiment del pràcticum dels assistents i al lliurament del mateix en la darrera sessió.
Metodologia d'avaluació
Assistència i test.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Defensa de les persones consumidores
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Inspector consum Defensa de les persones consumidores
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Defensa de les persones consumidores