Acció formativa del BAF
Iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Requisits:
· Personal dels ens locals de l'àmbit de Consum
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
30.00 h
| Presencial   22.50 h
| Videoformació   4.50 h
| Treball en línia   3.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Facilitar l'adquisició de coneixements, el desenvolupament d'habilitats i proporcionar eines de treball per a realitzar les tasques pròpies en matèria de defensa de les persones consumidores en el món local.

Continguts
· Mòdul I: Introducció en matèria de consum.
· Mòdul II: El procediment de la reclamació.
· Mòdul III: Els productes i serveis.
· Mòdul IV: Els subministraments bàsics.
· Mòdul V: La inspecció.
Metodologia d'impartició
Es tracta d'un curs distribuït en 5 sessions presencials i 7,5 hores no presencials destinades a la realització d'un pràcticum. El pràcticum consisteix en una anàlisi del procediment d'atenció a les consultes de consum establert en l'ens local de cada participant i en la realització d'una proposta de possibles millores per al mateix. Les sessions presencials es dedicaran a la presentació dels continguts teòrics, a fer el seguiment del pràcticum dels assistents i al lliurament del mateix en la darrera sessió.
Metodologia d'avaluació
Assistència i entrega del pràcticum
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Defensa de les persones consumidores