Acció formativa del BAF
Introducció al tractament arxivístic de les fotografies als Ajuntaments
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
- Arxivers i arxiveres de la Xarxa d'Arxius Municipals
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
sessió de formació
Canal:
Videoformació
Durada:
4.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   4.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
25
| Màxim  
40
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

▪Introduir principis bàsics de conservació preventiva dels suports fotogràfics.
▪Establir metodologia per dur a terme una correcta gestió documental.
▪Conèixer el marc legal bàsic que afecta la gestió de la documentació fotogràfica.
▪Conèixer eines per difondre la documentació fotogràfica.

Continguts
▪Principals característiques de la documentació fotogràfica.
▪Introducció a la conservació preventiva de la documentació fotogràfica.
▪Descripció arxivística de la documentació fotogràfica.
▪Aspectes legals per a la gestió de la documentació fotogràfica.
▪Difusió i divulgació de la documentació fotogràfica.
Metodologia d'impartició
Teoria i pràctica
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Gestió dels arxius municipals
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Gestió dels arxius municipals