Acció formativa del BAF
Microsoft Power BI (nivell intermedi) aplicat al desenvolupament econòmic local
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
· Personal tècnic d'ens locals que realitzin funcions relacionades amb l'explotació, anàlisi, interpretació i comunicació de dades socioeconòmiques, que ja tenen coneixements inicial de Power BI i volen ampliar les capacitats i desenvolupaments de l'eina per crear mètriques més complexes, models de dades més dinàmics i configuració d'opcions d'accés i de seguretat.
Les places són limitades, es reserva l'assignació segons l'ordre de recepció de la inscripció i, si s'escau, es limitarà el nombre màxim per ens local o municipi.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
15.00 h
| Presencial   15.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
18
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Ampliar les capacitats i desenvolupaments ja adquirits anterriorment sobre l'eina Power BI.
Crear mètriques més complexes, models de dades més dinàmics i configuració d'opcions d'accés i de seguretat.

Continguts
Captació avançada de dades:
1. Iniciar Power BI Desktop.
2. Importació massiva de fitxers des d'una carpeta.
3. Importacions de dades des d¿SQL SERVER i MySQL.
4. Importació dades obertes públicques de les API de la DIBA
5. Transformació de dades utilitzant PowerQuery.
6. Combinació i agregat de dades d'orígens diferents.
7. Creació de grups de dades.
Funcions Avançades DAX:
1. Creació de dimensió Calendari
2. Comparatives de dades entre períodes de temps.
3. Creació de mesures parametritzades (SELECTEDVALUE).
4. Funcions de tractament de dades amb taules (GROUPBY, FILTER, VALUES).
5. Funcions iteratives X (SUMX, COUNTX).
6. Com crear gràfiques per comparar dades entre diferents anys; Càlculs % d'increments o pèrdues de vendes/compres entre períodes; Gràfics per mostrar els 10 productes més rendibles de l'empresa.
7. Creació de KPI's; Funció USERELATIONSHIP / CROSSFILTER.
Objectes Visuals:
1. Importació de nous objectes visuals de mapes.
2. Importació de nous objectes visuals per crear filtres i segmentats d'informació.
3. Creació de gràfics amb llenguatge escrit.
4. Personalització avançada de visualitzacions.
5. Introducció a formats condicionals.
6. Configuració de marcadors, enllaços i botons per millorar la interactivitat dels panells.
7. Configuració d¿interactivitat entre objectes.
Treball amb diferents granularitats:
1. Us de diferents taules de fets al mateix informe.
2. Treball a diferents granularitats.
Grups de càlcul:
1. Aplicació de grups de càlcul a PowerBI
Seguretat i permisos:
1. Creació de rols d'usuari per accedir-hi.
2. Configuració dels rols d'usuari per definir quina informació es permet veure cada usuari i quina informació no pot.
3. Simulació de rols des de PowerBI local.
4. Pujada de panells i configuració de Rols a www.powerbi.com
5. Distribució de panells creant PowerBI Apps.
Exemples finals:
1. Repàs de les sessions anteriors.
2. Exercicis finals.
Metodologia d'impartició
Sessions eminentment pràctiques, combinant l'explicació de cada tema amb exercicis i un espai de preguntes, dubtes i intervencions de les persones participants.
Metodologia d'avaluació
Acreditació d¿assistència només amb el 100% de presència a les hores de formació i fet el qüestionari d'avaluació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Projectes estratègics de desenvolupament econòmic local