· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
· Comprendre els conceptes principals provinents de la neurociència sobre la plasticitat cerebral i la seva relació amb l'aprenentatge dels infants dels 0 als 3 anys de vida.
· Conèixer les diferents etapes del maduració evolutiva que acompanyen el desenvolupament cognitiu, el sensorial, el motor, el socioemocional i el lingüístic.
· Identificar els principals factors de risc i els factors protectors durant els primers anys de vida.
· Desenvolupar estratègies i experiències d'aprenentatge que respectin el desenvolupament del cervell i les necessitats de l'infant.
· Obtenir fonamentació teòrica pel disseny de metodologies pedagògiques basades en l'evidència científica.
· Dotar d'eines educatives durant i després del confinament basades en la neurociència.
· Interacció entre la genètica i l'ambient.
· Factors de risc i factors protectors durant el desenvolupament.
· Com aprèn un infant?
· Etapes del desenvolupament del cervell:
· Desenvolupament prenatal i del nounat.
· Desenvolupament cognitiu, sensorial i motor.
· Desenvolupament del llenguatge.
· Desenvolupament social i emocional.
· Estrès i sobreestimulació.
· Autonomia i sobreprotecció: l'actitud i l'acompanyament de l'adult.
· Propostes d'aula basades en l'evidència: alimentació, moviment, emocions, estadis del son i organització de l'espai.
· Propostes educatives durant i després del confinament basades en la neurociència.
A part dels continguts teòrics, es treballarà una part més pràctica a través d'activitats, resolució de casos i interacció entre els alumnes.