Organització de l'acte de presa de possessió

Àmbit promotor de formació
Direcció de Serveis de Formació
Requisits
Personal personal de municipis que no disposen de gabinet de protocol i han de realitzar aquestes tasques.
Nombre de participants:
Mínim
Òptim
Màxim
Canal
Durada:
Treball en línia
Modalitat
sessió de formació

Programa, avaluació i acreditació

- Anàlisi de la Llei Orgánica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general. Títol III, que regula les disposicions especials per a les eleccions municipals.- Quantitat de regidors/es de l’ajuntament en funció del nombre de residents dins el terme municipal.- El Mandat i la constitució de les corporacions municipals.- Quan s’han de celebrar legalment l’acte i a quina hora?- Característiques generals i parts de l’acte de constitució dels ajuntaments (constitució de les presidències, la mesa d’edat, comprovació de credencials, presa de possessió dels regidors/es).- Fórmules de jurament o promesa.- Terminis legals i pròrrogues en el cas que no es pugui constituir la corporació en primera sessió. Què cal saber i a què ens obliga la llei.- L’elecció de l’alcalde o alcaldessa.- Discursos. Fotografia de família.- Tradició inveterada del municipi. Incloure les característiques i tradicions del municipi. Normativa local (aplicación del ROM).- Aspectes logístics, simbòlics o d’indumentària que cal preveure en aquest acte.- Invitacions, limitacions, ubicació i distribució dels públics (familiars, antics electes, altres autoritats, representants de les entitats del municipi, ciutadania i premsa).- Personal de protocol, organització, premsa i servei de fotografia.- Nova elecció de l’alcaldia durant la legislatura: moció de censura o qüestió de confiança.

Conèixer les especificitats de l’organització de l’acte de Constitució d’un ajuntament i presa de possessió dels electes i elecció de l’alcalde o alcaldessa.

A partir de les exposicions del docent es treballarà amb exemples i casos pràctics aportats pel docent i pels propis participants.
Certificat d’assistència

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Secretari directiu/alt càrrec Protocol i relacions institucionals