Acció formativa del BAF
Tècniques de mediació en consum: fonaments
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Requisits:
· Tècnics dels serveis públics de consum i altre personal que treballi la matèria.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
30.00 h
| Presencial   24.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Adequar la formació dels tècnics i tècniques de consum als requisits establerts pel Decret 98/2014.
· Adquirir coneixements sobre els fonaments de la mediació de consum i les tècniques que es poden aplicar.
· Assimilar i aplicar de manera pràctica el principis de la mediació.

Continguts
· Contextualització de la Mediació en consum.
· Estructura del procés de mediació de consum.
· Desenvolupament de la mediació en consum.
· Principis de la mediació en consum.
· L 'empoderament de les persones consumidores vs Imparcialitat.
· Aspectes procedimentals de la mediació en consum.
· Requisit de procedibilitat previ a la via judicial.
· Estratègies aplicables en la mediació en consum.
· Figura de la persona mediadora en consum.
· Tipologies de conflictes en consum de mediacions en consum.
· La mediació per mitjans telemàtic.
· Resolució de casos pràctics i simulacions ed mediacions.
· Situacions i caso d 'alta complexitat o especialitzats.
· Espai per compartir experiècies.
Metodologia d'impartició
Es combinarà la part teòrica amb la part pràctica sobretot realitzant activitats mitjançant la tècnica de role-playing.
Metodologia d'avaluació
S'avaluarà en modalitat continuada amb l'entrega de treballs i/o amb la resolució de casos pràctics.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Mediació de consum