Recurs formatiu
Neurociència en l'etapa infantil 0-3

La neurociència, com altres disciplines que formen les ciències de l'aprenentatge, pot suscitar que les decisions en el camp educatiu es basin en l'evidència científica i no en opinions, modes o intuïcions. Les aportacions de la neurociència en el camp educatiu són aplicables en totes les etapes educatives i en totes les etapes vitals, atès que la comprensió de com aprèn el nostre cervell és transferible a tots aquells contextos en què s'esdevé l'aprenentatge. Tanmateix, certes etapes del desenvolupament, com és el cas de l'etapa 0-3, té unes particularitats i idiosincràsies que cal tenir en compte.
Aquest destil·lat es centra en la neurociència en aquesta etapa i proposa pràctiques educatives basades en l'evidència científica.

Autora: Marta Portero

La col·lecció Destil·lats d'Educació està formada per materials de consulta que ofereixen una síntesi de continguts relacionats amb l'aplicació de les polítiques educatives municipals.

Tipus de recurs: Manual
Format:
PDF
Promotor:
Gerència de Serveis d'Educació
Temàtica:
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Mestre escola bressol Habilitats docents a l'aula

Recursos relacionats

  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    Els ambients d'aprenentatge suposen una manera de treballar que implica una alternativa a d'altres metodologies i que està molt en sintonia amb una determinada forma d'entendre l…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    La coeducació és una proposta pedagògica que vol donar resposta a les desigualtats de gènere presents a la nostra societat, així com al conjunt de formes de violència derivades pel sistema sexe-…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    Els humans som éssers emocionals i, per tant, ens cal autogestionar les nostres emocions constantment, per tal de poder assolir els nostres objectius personals i professionals, en aquest cas, a l…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    L'abordatge de situacions de conflicte en el marc de l'acompanyament a les famílies implica un reconeixement de les realitats emocionals presents en la relació família-centre. La relació…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    Aquest destil·lat pretén ser un recull de conceptes clau, estratègies i reflexions per poder teixir aliances amb els centres escolars i incidir de manera proactiva des dels municipis, en la…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    La prevenció de l'absentisme i de l'abandonament educatiu és clau per a la millora de les oportunitats educatives d'infants i joves i per reduir el risc de reproducció de la…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    Aquest treball identifica sintèticament les novetats que el nou decret d'admissió introdueix en el nostre marc normatiu i els avenços que l'aplicació està possibilitant en relació amb la…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou
  • Recurs formatiu
    Imatge del recurs

    Aquest document planteja les conductes disruptives a l'aula, com totes les activitats i esdeveniments que es produeixen en entorns educatius, com un element de treball, de reflexió, d'…

    Col·lecció:
    Destil·lats d'Educació
    Tipus de recurs:
    Manual
    Format:
    PDF
    Nou