Acció formativa del BAF
Control de serveis externalitzats
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Personal de perfil tècnic o administratiu qualificat que intervé en la preparació, seguiment i avaluació de contractes de serveis o de concessió de serveis.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
20.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   12.00 h
| Treball en línia   8.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Saber planificar, controlar i avaluar adequadament la contractació externa de serveis, per minimitzar els riscos que la col·laboració amb tercers pugui incidir negativament en la qualitat o en l'eficiència de les tasques a desenvolupar.

· Conèixer les condicions, els avantatges i els inconvenients de la contractació externa de serveis i saber aplicar-les al seu entorn professional.

· Saber definir estratègies efectives i eficients per la contractació externa de serveis.

· Dominar mètodes pràctics per la preparació, el control i l'avaluació de contractes de serveis que permetin assumir amb garanties suficients la responsabilitat sobre aquests.

Continguts
1. La gestió externalitzada de serveis
· Concepte i premisses bàsiques
· Condicions per una correcta externalització
· Avantatges i inconvenients de l'externalització

2. Com definir una estratègia per l'externalització de serveis
· Motius o raons per externalitzar
· Quins serveis externalitzar?


3. El control eficaç i eficient dels serveis externalitzats
· Aspectes generals
· Els processos de control dels serveis externalitzats: Análitzar el servei, Definir les condicions de controli prestació, controlar la prestació

4. L'impacte en l'organització dels serveis externalitzats
· Responsabilitats sobre el control dels contractes; L'òrgan de contractació, la unitat de seguiment i el responsable del contracte
· Canvis en el model organitzatiu i en els llocs de treball
Metodologia d'impartició
L'acció formativa és realitzarà a l'aula virtual combinant sessions de vídeoformació (on es duran a terme activitats grupals) i la realització d'activitats en línia basades en l'autoaprenentatge a partir de materials didàctics. També es proposarà la realizacio d'una activitat final d'aplicació pràctica dels continguts treballats.
Metodologia d'avaluació
Avaluació continuada, basada en els següents components:
· La participació activa a les sessions de videoformació.
· La realització de les activitats d'autoavaluació corresponents a cada unitat pel que fa a l'estudi en línia.
· De manera opcional, es podrà realitzar una activitat final d'aplicació pràctica dels continguts treballats en el context del lloc de treball.